Styrelsen


Ordförande:
Elenor Rohlin
Trädgårdsgatan 6
360 30 LAMMHULT
0472-260179, 073-6312300
Jobbar som grundskollärare/ idrottslärare och tycker om att umgås med min familj samt att vara ute i skog och mark. Har haft hund i hela mitt liv, då tax och drever. Min retrieverresa startade med en flat-hane vid namn Zidane, SVCH Il Sano´s Fat Boy. Nu har jag en  ung hane vid namn Messi, Comics Wizard Kiss, här hemma. Vi sysslar med lite av varje, men jakten är det som ligger mig varmast om hjärtat.


Sekreterare
Vice ordförande:
Ing-Mari Lindh
Värnamo

Jag är uppvuxen på en gård, och har alltid varit intresserad av allt som har med djur att göra!! Skaffade  första hunden 1991 när jag blev sambo och flyttade ut på landet, och 1997 kom den första flatten in i mitt liv. I dag har jag flera flattar från Kennel Coatfloat, en strävhårig vorsthe samt en katt.

Under 20 års tid har Räddningshundar varit mitt största intresse, och förutom att träna och föra min egen (internationella)räddningshund, är jag räddningshundinstruktör och-domare. Vid sidan av räddningshundverksamheten har intresset för retrieverjakt vuxit sig stort, både för provformerna och den "vanliga" jakten, och vi apporterar på jakt så fort  vi får tillfälle!
förutom allt som rör hund, försöker jag hitta lite tid till mina andra intressen, forografering och musik. Spelar trombone i Åsenhöga Brassband, men fotograferingen går just nu i autoläge....

Till vardags jobbar jag med pengar och siffror i transport/entreprenadbranschen

Utställningsansvarig:
Alexandra Wolf Espinoza
Lostigen 3
335 95 ÅSENHÖGA
0370-973 93, 073-0842641
Jag är 32 år, gift med Cristian Espinoza, 3 barn, 3 flattar :)
Uppvuxen med flat, men skaffade min egna första flat för 5 år sedan.
Håller på med jakt, utställning och viltspår.
Är fortfarande nybörjare inom jakten men strävar framåt.
Hundarana och jag lär oss tillsammans, min brist på kunskap är det som hindrar oss,
men viljan och glädjen finns där .

Kassör:

Jessica Svensson
Södra vägen 8
36032 GEMLA
0736-123420

jessp_3@hotmail.com

Jag bor i Gemla med min familj. Vi har 2 flattar från Flatterhaft. En svart hane född 2005 och en brun hane född 2011 jag tränar jakt och eftersök med den yngre. den äldre trivs bäst på skogspromenader och som sällskaps hund. jag tycker det är roligt med föreningsarbete och har suttit i olika styrelser genom åren, både i rasklubbar och brukshundsklubben på diverser poster.


Jaktansvarig:
Johanna Sjöstrand
Lenhovda
lakebeach_@hotmail.com

Jag är en positiv tjej som just nu tränar min första flattehane Charlie. Det här är mitt första uppdrag inom hundklubben och jag ser mycket fram emot att lära mig massor!


Bitr. Jaktansvarig:
Lena Karlsson




Utbildningsansvarig:
Linnea Ottosson
Nybro
21år gammal och pluggar till djurskötare på SLU, uppvuxen med drivande jakthundar, men har alltid tjatat om en egen hund 2012 föddes Tyra, straight Flush cheva Malibu och det är henne jag sedan dess lägger min fritid på. vi sysslar främst med jaktapportering men kör även lite rallylydnad för skoj skull...
 
Suppleant 1 samt Webmaster:
Wivianne Johansson
Värnamo
Svartatassar@gmail.com

Köpte min första flatte -83 Har nu en Ghostriders Flame and Fire "chivas" som är född 2007. Vi håller på med lydnad, klass 3 och tränar bruks spår.. hemma är det jaktapportering som gäller tyvärr inte på tävling för han är en piphund..
Viltspår anlag gjordes för några år sedan och det är tänkt att slutföra det..

Ser det här styrelseuppdraget som ett sätt att lära mig mer om vår underbara ras. är även aktiv i brushundsklubben Attila...

Suppleant 2:

Karin Wolf
Gnosjö
Har 2 fina flatteflickor här hemma. Tycker om att åka på utställningar men även träna apportering.